top of page

Litt om
meg

Jeg bygger team og avdelinger med fokus på å se ting på en ny måte. Kreativitet møter struktur, og fokuset er alltid på gjennomføring.

Jeg deler gjerne mine erfaringer, tips og verktøy med deg - uansett hvilke utfordringer du står ovenfor finner vi en vei fremover.

1SML strategy branding.jpg

SML Lighting AS

Distributør av eksklusive lamper og møbler på det norske markedet, med arkitekter, int. arkitekter og eiendomsutviklere som viktigste kunder. Rolle: I SML Lighting hadde jeg flere roller, blant annet Markedssjef/Kommersiell leder og ansvarlig for strategi/gjennomføring. Jeg var også Brand Manager for noen av merkevarene til selskapet.​ ​Viktigste milepæler: Implementering av en gjennomførbar markedsplan i et selskap som hadde lite fokus på dette fra før av. Innføring av kommersiell kalender så alle som bidro visste når de skulle levere, samt kobling av Hubspot mot Super Office for å måle effekten av investeringene. Største læring: Viktigheten av å prioritere knappe ressurser og prioritere riktig, i tillegg til å balansere mange oppgaver og ansvarsområder samtidig.

2Europris digital-team.jpg

Europris AS

En av Norges mest kjente lavpris-kjeder, med butikker i hele landet, samt en tydelig digital tilstedeværelse via netthandel, kundeklubb og digital markedsøring. Rolle: Etter å ha avsluttet jobben i New York ble jeg tilbudt rollen som Europris sin første CDO (digitalsjef), med målet å etablere netthandel, utvikle kundeklubb (CRM) og bygge et "in-house" digital-team. Viktigste milepæler: Etablering av et digitalteam, utvikling av strategier for digitalisering, etablering av netthandel og kundeklubben "Mer til Overs" - alt dette på under 2 år. Største læring: Jobben i seg selv hadde en enormt bratt læringskurve ved at jeg måtte lære meg mange nye digitale verktøy. Som team måtte vi også inspirerere butikkene til å forstå hvorfor det er viktig med digitalisering i tillegg til fysisk butikkdrift, en balanse det til tider krevde mye å ha på plass.

3Coop.jpg

Coop Norge Handel AS

Et datterselskap av Coop Norge SA ansvarlig for vareforsyning, kjededrift og markedsføring av kjedene i Coop-systemet. Coop Er eid av 2 millioner kunder og er drevet som et samvirkelag. Rolle: Jeg var ​konsept- og strategiansvarlig for 8 faghandelskategorier i 32 Hypermarkeder. Som eier av konsept var mitt team premissgiver ovenfor innkjøp, markedsavdeling og butikkene. Vår jobb var å sørge for gjennomføring av et lønnsomt konsept. Viktigste milepæler: Vi klarte å utvikle og implementere strategier for å øke den generelle lønnsomheten for Faghandel-segmentet til Coop Norge Handel.  I tillegg forsterket teamet fokuset på digitalisering, multikanal og CRM i en stadig tøffere konkuranse med nye aktører på markedet. Største læring: Coop er en ganske politisk organisasjon hvor man måtte sørge for enighet mellom flere parter for å kunne utvikle konseptet og sørge for vekst. Dette gjorde at jeg etterhvert lærte meg å jobbe smart med mennesker, forstå deres behov og bidra til at partene inngikk viktige kompromiss.

4hal-gatewood-tZc3vjPCk-Q-unsplash.jpg

IKEA

Visjonen til IKEA er å skape en bedre hverdag for de mange menneskene, og er et globalt hjeminnredningsvaremerke de aller fleste kjenner godt til eller har en historie om. Rolle: Jeg jobbet 10 år på IKEA og hadde flere roller inkludert Varehus- og sortimentskontroller og Salgsleder. Disse var en kombinasjon av operativ og administrativ ledelse på Norges 2 største IKEA-varehus.​ Viktigste milepæler: IKEA er en av verdens sterkeste på konsept og gjennomføring (alt ser likt ut uansett hvor i verden du er). Allikevel er det stor påvirkningskraft om man ønsker det. Via eget team innførte vi et mye større fokus enn tidligere på tall og KPIer og viktigheten av å måle, analysere, endre og følge opp. Største læring: Uten tvil viktigheten av å sette sammen gode team, som utfyller hverandres egenskaper og kvaliteter. I tillegg til å balansere en operativ jobb ute i butikk med ledelse og administrasjon i en av verdens mest kjente varehus.

Nysgjerrig? Send meg en melding

bottom of page